Nog 1 dagje luxe - Reisverslag uit Hem, Nederland van Maaike Harder - WaarBenJij.nu Nog 1 dagje luxe - Reisverslag uit Hem, Nederland van Maaike Harder - WaarBenJij.nu

Nog 1 dagje luxe

Door: maaik

Blijf op de hoogte en volg Maaike

12 Maart 2010 | Nederland, Hem

Makyi,
Wo ho ti sem?

Nu nog uitspreken:p

Mijn ''laatste'' dagje is aangekomen.... morgen vertrek ik naar Ghana!
Ik begin het nu aardig te beseffen, de kriebels lopen op!
Vannacht gedroomd dat ik mijn vlucht ging missen, alles wat je nu droomt gebeurt natuurlijk niet nog een keer:p
Vanaaf nog even een klein afscheidsfeestje voor vrienden en dan ben ik er helemaal klaar voor!
( geloof ik )

Mijn koffer is volgeladen met spulletjes voor de kids, deze heb ik gekocht van de opbrengst van de kledingparty en inzamelingsactie; 20KILO!! ( de overige 20 euro neem ik mee voor schooltje )

Ik ben jullie allemaal zo ontzettend dankbaar voor al het geld wat jullie gegeven hebben voor de kids en schooltje. Ook onwijs leuk van het krantenberichtje wat Marjolein gestuurd heeft naar het zondagskrantje en de foto die Geryanne gemaakt heeft:)
Dat heeft ook alweer een mooi bedrag opgeleverd!!

En natuurlijk mijn lieve opa en oma, die het verjaardagsgeld geschonken hebben voor de kids in Kumasi!

Het liefst bel ik iedereen nog even op om te bedanken, maar daar heb ik echt geen tijd voor. Dus hierbij: jullie zijn kanjers!

Bijna 5 maanden weg wordt mijn record, heel gaaf maar toch ook best spannend en gemis van jullie.

Wat dat betreft heeft Sil ( onze hond; 15 jaar )het voor mij mooi ''gepland''. Ik heb gelukkig afscheid van haar kunnen nemen voor mijn vetrek. Wat is het stil hier in huis...:(

En dan natuurlijk mijn aankomende ''tanteschap'', ook dit voorproces moet ik missen.;( Gelukkig ben ik optijd thuis en bestaat er skype en email:)

Zus Jorien, spaar jij maar wat kluswerk op hoor, ik heb heel wat goed te maken!!

Ik weet zeker dat ik er ontzettend veel moois voor terug ga krijgen; nieuwe mensen leren kennen, nieuwe cultuur, nieuwe ervaringen, etc etc:)

Ohja info over mijn gastgezin:
Ik krijg een gastbroer, joepie!!! Altijd al een grote broer gewild:)
Ik kom op een school waar mijn gastbroer docent is!
( ik zou eerst op een ander schooltje geplaatst worden, maar deze wilde opeens geen vrijwilligers meer ) Ik ben dus denk ik de eerste vrijwilliger die op dit schooltje komt, ik ben reuze benieuwd wat mij te wachten staat!!
Deze school is groter en hebben nog even weinig als het andere schooltje.

Mijn programma:
za 13 mrt ( morgen ) vertrek ik naar Ghana; in Accra worden we opgehaald en slapen we daar 1/2 nachtjes en gaan we de stad verkennen. Dan worden we op de bus gezet naar Kumasi, hier worden we ook opgehaald waar we 4 dagen introductie hebben. Hierna ga ik naar het gastgezin, dus dat duurt nog een weekie.

Houden jullie mij ook op de hoogte van alles!!!

Veel liefs,

Maaik

Ps: onwijs leuk al jullie reacties via mail, post en mijn site:)

Nog even mijn POSTadres in Ghana:
( niet van het gastgezin, maar van contactpersoon )

Maaike van der Muil
P.O. Box
Kumasi, Asharti Region
Ghana, West Africa
To: Maaike Harder

* contactpersoon heeft dezelfde naam als mij,( handigg! ) dus ze moeten mij daar maar een andere naam geven, ha!

Verder krijg ik daar een Ghanees nummer, die volgt en heb ik mijn Nederlandse nr daar gewoon.
( sms ontvangen kost mij niks, versturen kost mij 55 cent ofzo, dus kan zjn dat ik niet altijd terug sms )

• 12 Maart 2010 - 08:39

Rolinda En Sander:

Maaikje,

Nogmaals veel plezier en sterkte daar in Ghana! Maak je die kids daar niet te dol? Want we weten hoe je bent met kids ;)
    Echt jammer dat ik er vanavond niet bij kan zijn :(
    Hou ons hier maar goed op de hoogte met je avontuur!!

Dikke kus Rolinda en Sander

• 12 Maart 2010 - 08:49

André:

Maaike,
    Spannend zeg! Het is (bijna) zover. Super stoer hoor. Leuk dat je ook wat hebt kunnen inzamelen voor de kids. Ik wens je een goede vlucht en een superstoere 5 maanden. Misschien zie ik je daar nog als ik Linda kom bezoeken.
    Groetjes, André.

• 12 Maart 2010 - 09:24

Willem En Astrid:

Heel veel plezier met je mooie reis.
    En je hebt leuke spullen gekocht.
    Goede reis toegewenst!!!
    Willem en Astrid
    Tuitjenhorn

• 12 Maart 2010 - 11:43

Peter En Annemiek:

Dag Maaik,

Goeie reis, en een onvergetelijke tijd daar
    gewenst!!

Dikke zoen van ons 2.

• 12 Maart 2010 - 17:19

Bakkertje:

WIJFIE GENIET B)!! Maak er wat leuks van. Ik weet hoe mooi vrijwilligers werk is! Je bent een topper. Have fun and enjoy your time there!

Liefs dikke (K) Inge

• 12 Maart 2010 - 21:15

Jose:

Maaike veel succes en veel plezier, we see you
    paul, jose , mirella, rens
    tot ..........over een paar maantjes.

• 14 Maart 2010 - 09:33

Noor:

Het kanjer!!!!
    AAhhh Volgens mij ben je er!!
    Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad!! have fun!!

xxxxxx noor

• 14 Maart 2010 - 14:36

Mieke Vd Linden:

Lieve Maaike
    Een goede reis, veel sterkte en geluk. Ik hoop dat alles gaat zoals de bedoeling was.
    Een fijne tijd.
    Liefs Mieke

• 15 Maart 2010 - 19:23

Rina:

Hallo Maaike, ik wens je een hele fijne tijd in Ghana toe! Luister naar de mooie Anansi sprookjes, want die komen uit Ghana!liefs en alle goeds toegewenst!Rina Tjalsma (Michael)

• 15 Maart 2010 - 20:54

Martine:

Hee Maaik

Wil je nog een keer heel veel plezier wensen in het warme Ghana.

xxx Martine

• 19 Maart 2010 - 13:07

Peter:

Hey Maaik!

Heel veel succes en plezier daar toegewenst!
    Geniet ervan!
    Ik ga je site zeker in de gaten houden!

doei doei

Verslag uit: Nederland, Hem

Ghana !

Hey sneeuwpopjes :P

Zo lig je nog in je hangmatje in Maleisië heerlijk weg te dromen bij je plannen voor Ghana, zo is het inmiddels alweer een tijdje 2010 en zo komt het avontuur steeds dichterbij!
Nog 25 daagjes te gaan, aftellen is begonnen :)
Op zaterdag 13 maart is het dan zover…. Een nieuw avontuur, zeg maar gerust een tijdelijk nieuw leven, ha ha!!
Voor de nog - niet – weters; ik ga vier maanden lesgeven op een schooltje in Kumasi, zo’n 6 uur ( ligt eraan hoe de weg en de bus is, :p ) rijden vanaf Accra. ( hoofdstad )
Zoals het er nu naar uitziet ga ik lesgeven aan kleutertjes, hoe leuk!! Op dit moment volg ik de minor ( keuzevak ) kinderen met speciale behoeften, hier moeten wij een onderzoekje voor doen. Wat is er nou leuker om dit in Ghana te doen ;)
Nu doe ik de minor die ik wil én ga ik naar Afrika, Ghana :)
De laatste maand wil ik gaan reizen, hoe en wat zie ik daar ter plekke!
Inmiddels heb ik al contact met 2 meiden die ook naar Kumasi gaan!! Superleukk..
Sanne heeft zelfs dezelfde vlucht als mij :) :)
Volgende week donderdag heb ik een deelnamebijeenkomst in Dordrecht, hier hoop ik de andere vrijwilligers te kunnen ontmoeten!
Hierbij wil ik jullie nogmaals bedanken voor jullie geweldige bijdrage voor de kids!! Het wordt een te grote lijst om iedereen persoonlijk te bedanken, maar hierbij; familie, vrienden, kennissen onwijs bedankt!! Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!
Ik denk dat het een barre overgang gaat worden van koud, koud, naar heet heet heet!! Hi.
Dit was mijn eerste berichtje gewoon nog even vanuit thuis!
Dikke kus,
Maaik